Dagtilbudsstart

Indmeldelse
Skal ske via den digitale pladsanvisning på Mariagerfjords hjemmeside

Udmeldelse
Udmeldelse sker fra den 1. i måneden, med 1 måneds varsel via den digitale pladsanvisning

Oplysninger vedr. venteliste kan kun fås på pladsanvisningen

Når jeres barn er indmeldt og klar til at begynde i Vuggestue/Børnehave vil I modtage et velkomstbrev, hvori der er beskrevet hvordan opstarten sker. Dette er forskelligt i de enkelte huse i dagtilbuddet.

Hjemmebesøg
Fra Rosenhavens vuggestue og børnehave vil I modtage et brev om hvornår barnets kontaktperson kommer på hjemmebesøg før starten i børnehaven/vuggestuen. (Hvis I bor langt væk inviteres I til at besøge børnehaven.) På hjemmebesøget ca. 2 uger før start udleveres div. info, lære- og virksomhedsplan, kostpolitik, barnets mappe mv. Der tages et foto af barnet som hænger på barnets plads når det starter i børnehaven.

Der aftales hvornår I skal komme og besøge børnehaven. Vi vil i det omfang det er muligt lade barnets kontaktperson præsentere børnehaven. I får en rundvisning i børnehaven samt på legepladsen, barnet får sin garderobe at se mv.

Det er en god idé, hvis barnet har mulighed for at starte stille op, så barnet evt. starter med at komme nogle få timer om dagen, for så langsomt at trappe op. Efter 3-4 måneder bliver I tilbudt en samtale, hvor I får mulighed for at høre, hvordan det går med jeres barn.
(Derudover er I selvfølgelig velkomne til at stille spørgsmål i det daglige)