Forældreinfo

I Skovbørnehaven Skelhus lægger vi vægt på et godt samarbejde med forældre, for kun på den måde kan vi lære barnet bedst muligt at kende, og give barnet den bedste hverdag. Sammen med forældrene har vi et fælles mål om at fremme barnets trivsel, dannelse og læring. Derfor indbyder vi til gensidig åbenhed, ærlighed og indsigt i hinandens verden. Vi har respekt for jeres værdier og holdninger. Det tager tid at lære hinanden at kende, men vi ønsker at opbygge en tillidsfuld relation, hvor vi kan være i dialog om jeres barns trivsel og udvikling.

I dagligdagen er vi altid klar til en snak. Vi kan tage en hurtig snak på legepladsen (her skal vi stadig holde opsyn med-børnene), men vi tilbyder også, at vi kan finde tid i kalenderen i nær fremtid, hvis samtalens emne kræver det.

Vi tilbyder ligeledes:

- Trivselssamtale tilbyder vi ca. efter ½ år.

- Åben dialog – hver 14. dag er der afsat tid af i pædagogernes mødeplan til at man som forældre kan booke en tid hos en pædagog og i ro kan få en snak om alt, hvad der berører sit barns trivsel og udvikling.

- Familiestuen er et tilbud til de forældre, der gerne vil hjælpe sit barn til en bedre trivsel i hverdagen. Familiestuen er et forløb, hvor barn, forældre og pædagoger samarbejder om, at forbedre barnets trivsel og udvikling samt styrke dets kompetencer.

I den daglige dialog mellem forældre og pædagoger orienterer børnehaven løbende gennem ugeplaner og ”Overblik” på AULA. Vi laver nyhedsbreve, som udkommer efter behov.