Forældreinfo

Forældre er eksperter på deres barn. Vi er eksperter på børn.

Denne tilgang til samarbejdet tager vi alvorligt. Vi er intet uden vores familiers hjælp og viden.

• Vi er bevidste om, at børn manøvrerer rundt i mange forskellige miljøer  -fx mellem (flere) hjem og vores børnehus. Vi forholder os derfor åbent og nysgerrigt til, at der er mange forskellige måder på at bedrive familie og børneopdragelse.
  • Vi er så heldige at se børnenes primære omsorgspersoner 2 x dagligt. Selvom vi er travle (særligt i ”myldretid” morgen og eftermiddag), så er vi altid klar til at aftale en status- eller trivselssamtale.
  • Vi tilbyder opstartssamtaler for 3 årige efter ca. 3-4 måneder. Vi tilbyder status og trivselssamtaler, når forældre - eller vi har behov. Vi tilbyder skolestartssamtaler for Trækfuglegruppen.

Når vi (eller forældre) indkalder til samtaler, så har vi en dagsorden om sammen at bliver klogere - og vi bliver faktisk altid meget klogere sammen.

Hesselholts 3 aldersopdelte teams arbejder også på kollegialt niveau i teams… Vi tror på at flere øjne på et barn kvalificerer og gør os klogere – men også mindre sårbare, når der er udskiftning i teams. Vi tildeler dog alle børn en primær-pædagog, for at sikre kontinuitet.

Forældresamtaler varetages af husets pædagoger, men også af vores erfarne pædagogiske assistenter.

Samtaler med tværfagligt indhold varetages altid af faguddannet personale og helst med deltagelse af pædagogisk leder.

De lavpraktiske informationer om at være familie i vores dagtilbud, gives i et velkomstbrev.