Brobygning mellem tilbuddene skal sikre kontinuitet i det enkelte barns trivsel, udvikling og læring.
Vi har derfor fokus på, at
- Barnet oplever dialog og samarbejde og den røde tråd mellem dagpleje/vuggestue/børnehave samt skole.
- Barnet og forældre oplever genkendelighed og tryghed i skiftet og inviteres ind i fællesskabet.
- Der er en vis form for enshed i overleverings og brobygnings proceduren fra Dagtilbud Hobro Nord til skoletilbud.
- Viden om barnets positive erfaringer, personlige kompetencer og sociale relationer bringes videre som en del af brobygningen. (Barnets bog/arbejdsmappe.)
Hvilket betyder at
- Der er en handleplan for brobygning i Hobro Nord.
- Medarbejderne og institutionen skal være åbne overfor at nye forældre besøger institutionens legeplads/dyr i weekender.
- Prioriterer en primær voksen til at modtage nye børn.
- Lang indkøring fra vuggestue til børnehave, i form af ugentlige besøg.
- Ældste gruppe fra vuggestue på faste ture med yngste gruppe i børnehaven.
Særligt for Spireforløb
- Samarbejde med modtagende skole.
- Medarbejdere har indsigt i hinandens arbejde, så gode betingelser skabes for at barnet kan starte et nyt sted.
-Deltager evt. i planlagte aktiviteter med 0-klasse.
- "Skolestue" det sidste år barnet går i børnehave.(Særligt tilrettelagte aktiviteter for spirebørn).
- Forældresamtaler, Overleveringsmøder til skolen, tilbagemeldinger fra skolen.
- Forældre og plejeforældre inddrages i forløbet.