Dagligdagen

Det pædagogiske arbejde tager udgangspunkt i en TEACCH inspireret tilgang, som tager udgangspunkt i struktur, forudsigelighed og visuel støtte. Der arbejde med stor fokus på det enkelte barn, hvor vægten lægges i arbejdes med relation, kropsbevidsthed, kommunikation og indlæring af sociale rutiner/færdigheder. Modellen suppleres med andre pædagogiske metoder, der bidrager til at fremme barnets udvikling og livskvalitet. I Særligt Dagtilbud arbejdes med fokus på hjælp til selvhjælp.

Det er vores mål, at børnene oplever en hverdag præget af anerkendelse, omsorg, helhed, læring/udvikling og oplevelser, der giver dem et godt liv i børnehaven og indeholder forudsigelighed og en genkendelig dagsrytme med gode oplevelser.

Dagen tilrettelæggesmed udgangspunkt i barnets udviklingsmuligheder og ressourcer. Der tilrettelægges for hver enkelt barn en individuel udviklingsbeskrivelse og handleplan, som løbende justeres i samarbejde med forældrene.