Om os

Vi er en skovbørnehave og medlem af ”De Grønne Spirer”, hvor børnene i de daglige aktiviteter/lege har rig mulighed for ro, fordybelse og nærvær. Vores hverdag indeholder mest muligt udeliv, hvor vi bruger skoven, arbejder med fra jord til bord, følger og sanser årets gang og vejrets skift, sand, vand, bygger huler, saver og hamre, laver bål og passer vores kat, geder, kanin og høns.

Vores børnegruppe er delt i en Rævegruppe og en Uglegruppe med tre primærvokne tilknyttet hver gruppe. Grupperne er blandet aldersmæssigt.

Vores dagligdag er drevet af rutinepædagogik, for rutinerne er i sig selv betydningsfulde, meningsfulde aktiviteter for børnene. Vi inddrager børnene i alle praktiske opgaver og rutiner, som vi har i løbet af en dag.

I vores pædagogiske virke lægger vi vægt på tryghed, omsorg og nærvær i dagligdagen og forsøger, så vidt det er muligt at anerkende det enkelte barns behov.

Vi tager udgangspunkt i der hvor barnet er og støtter barnets videreudvikling. Vi skal ”gøre barnet klar til at mestre det næste”. Det er vores kerneopgave. Vi ønsker at udvikle glade børn i trivsel med selvtillid og højt selvværd.

Ligeledes lægger vi stor vægt på, et godt samarbejde med forældre, for kun på den måde kan vi lære barnet bedst muligt at kende, give barnet den bedste hverdag og i fællesskab skabe udvikling hos barnet. Vi skal løfte i fællesskab.