Om os

Rosenhaven er et aldersintegreret dagtilbud for børn i alderen 0-6 år. Den er normeret til 130 børn, som er fordelt med ca. 24 børn i vuggestueafdelingen fordelt på 2 stuer og med ca. 105 i børnehaveafdelingen fordelt på 5 stuer.

Rosenhaven flyttede i 2011 i fine nybyggede lokaler tæt på Rosendalshallen. Her er dejlige lyse lokaler og gode rammer til leg, læring og udvikling både indenfor og udenfor på den store og afvekslende legeplads, som omkranser Rosenhaven.

Institutionen prioriterer barnets trivsel, udvikling og læring meget højt. Hver dag har pædagogerne tilrettelagt sjove og relevante projekter, aktiviteter og tiltag, som understøtter det gode læringsmiljø i forhold til børnegruppen og i forhold til tiltag som tilgodeser det enkelte barns særlige behov.

I Rosenhaven er personalet dygtige og veluddannede. Her er primært ansat pædagoger og pædagogiske assistenter, og vi samarbejder med forældrene omkring børnenes trivsel og udvikling. Vi tilbyder bl.a. hjemmebesøg inden opstart, forældresamtaler i forbindelse med opstarten og herefter ca. én gang pr. år eller efter behov. Den sidste samtale afholdes i forbindelse med barnets overgang til skole. I har altid mulighed for at lave en aftale med pædagogen om en samtale eller pædagogen kan invitere Jer til en ekstra samtale, når der opstår et behov for en dialog omkring Jeres barns trivsel.

Rosenhaven er beliggende i nærheden af Rosendalsskolen, hvor de fleste af børnene senere skal gå i skole. Vi har derfor også et tæt samarbejde med skolen bl.a. omkring skolestart, men også omkring andre tiltag, som kan komme børnene til gode.