Om os

Dagtilbudsområde Nord består af 7 enheder.

Arden:
Hesselholt - 45 børnehavebørn og 40 spirebørn
Himmelblå - 30 vuggestuebørn
Skelhus - 45

Hobro:
Børnegården Houvej - 36 børn
Rosenhaven - 24 vuggestuebørn og 130 børnehavebørn.
BørneUniverset - 24 vuggestuebørn og 60 børnehavebørn
BørneUniverset -Særligt dagtilbud. 20 børn

Hver af vores afdelinger har egne styrker og kompetencer og i samarbejde ønsker vi at tilrettelægge et udviklende og trygt børnemiljø fra første dag barnet er i dagtilbuddet til barnet skal starte i skole. Vores udgangspunkt for arbejdet med børnene er en tæt og kontinuerlig dialog med vores forældre.

Vores kerneopgave er:
At vores børn bliver livsparate. Ved at skabe et trygt og anerkendende miljø der bobler af glæde, og hvor børnene trives og udvikles i sociale fællesskaber.

Børn er individer, og grundsynet er, at de ligesom voksne er ligeværdige, og at de derfor har ret til at være børn, til at være forskellige og til at udvikle sig i forskelligt tempo. Ligeværd beror på det grundsyn, at alle mennesker er lige meget værd, og at man derfor må anerkende og lytte til deres perspektiver.

Børn ses som kompetente og selvstændige, samtidig med at de har brug for omsorg, udfordringer, positive forventninger og tillid fra det pædagogiske personale.

Ethvert barn har ret til at være med i værdifulde børnefællesskaber.

Det gode børneliv er et liv med plads, tid og ro til at være barn og med et nært og tillidsskabende pædagogisk personale, der giver barnet nærvær, omsorg og tryghed til at kunne lære og udvikle sig.

Det pædagogiske personale skal skabe organisatoriske rammer og et pædagogisk læringsmiljø, der muliggør, at børnene oplever nærhed, trivsel, læring, udvikling og anerkendende relationer.