Forældreinfo

Vi prioriterer forældresamarbejdet højt, og det er vigtigt for os, at I som forældre føler en åbenhed og tryghed ved personalet i BørneUniverset til at komme med stort som småt til en konstruktiv dialog omkring jeres barns trivsel, udvikling og dannelse.

Den gensidige dialog ved aflevering og afhentning er vigtig i samarbejdet, hvor vigtige beskeder og informationer om jeres barn videregives, og ses for personalet som særdeles vigtigt i samværet i dagligdagen i børnehaven og vuggestuen sammen med jeres barn.

Vi tilbyder nye børn og familier i både vuggestue og børnehave et hjemmebesøg inden opstarten – hvor en medarbejder fra barnets kommende stue kommer hjem og besøger barnet i hjemmelige omgivelser. Dette som start på en tryg relation mellem barn og medarbejder. Her vil vi gerne tale med jer om barnets liv indtil nu, således at vi kan være godt forberedte og give jeres barn en god og tryg opstart. Alternativ til hjemmebesøget kan være en opstartssamtale i BørneUniverset.

Endvidere prioriteres en rundvisning i BørneUniverset inden opstart, løbende samtaler og overgangssamtaler i forbindelse med børnehave- og skolestart.

Vores forventning til jer som forældre er bl.a. at I holder jer opdateret om barnets hverdag ved at følge info på Aula, hvor vigtig information om jeres barns hverdag findes. Ligeledes at I indgår i dialog med personalet på stuen om barnets læring, udvikling og trivsel samt informerer os om evt. ændringer og oplevelser i barnets liv.

Det er vigtigt for os med et tæt samarbejde med jer forældre omkring jeres barns udvikling og trivsel i BørneUniverset.