Forældreinfo

Børnene er som udgangspunkt fordelt på 3 grupper. De yngste, de mellemste børn og de ældste børn. Dette gør vi for at skabe de bedste udviklings betingelser for børnene. De er fordelt på 3 stuer, månestuen, stjernestuen og solstuen. Men ofte fordeler vi børnene i løbet af dagen, i endnu mindre grupper for at sikre en tæt relation barn og barn imellem og voksen og barn imellem.

Vi bestræber os på, at pædagogerne følger deres børnegruppe fra vuggestue start til overgang til børnehaven.

Aktiviteterne i vuggestuen er afhængig af årstiderne, dog prioriterer vi at komme ud dagligt. Om onsdagen er en gruppe på skift i gymnastiksalen i Hesselholt. Om tirsdagen og torsdagen bruger vi vores ladcykler, når vejret tillader det, til at komme rundt i nærmiljøet. Dagens pædagogiske aktiviteter foregår i små relations grupper, hvor aktiviteten tilrettelægges ud fra børnenes interesse og udviklingsniveau